آخرین اخبار :
جمعه، 16 آذر 1403
فهرست
دسترسی آسان
  • president
  • president
  • president
  • سامانه تدراکات الکترونیکی دولت
  • آخرین خبر ها
    مطالب پر بازدید

    مراحل کلی جهت تعویض پروانه ساختمان

    مراحل كلي جهت تعويض پروانه ساختمان
    1.تكميل فرم توسط متقاضي ( شامل مشخصات مالك ، پلاك پستي، نشاني كامل و دقيق شماره پرونده ، بلوك و ملك)
    2.صدور دستور بازديد توسط مسئول شهرسازي
    3.اخذ نوبت بازديد و مراجعه به بايگاني جهت تائيد و اطلاعات اخذ نوبت
    4.بازديد توسط مامور فني منطقه و ارائه گزارش و تهيه كارت گذر بندي
    5.بررسي گزارش مامور فني توسط مسئول شهرسازي منطقه و در صورت بلامانع بودن از نظر كاربري و گذر بندي و ساير ضوابط شهر سازي صدور دستور تهيه نقشه
    تبصره : در صورت بروز مشكل مالك بايد معرفي نامه مربوطه را از شهرداري دريافت كرده و به سازمانهاي مربوطه ارائه نمايد.
    در صورتي كه گذر بندي پلاك داراي مشكل باشد استعلام از دفتر طرحهاي تفضيلي و نقشه برداري معاونت شهرسازي
    در صورتيكه كاربري پلاك داراي مشكل باشد استعلام از سازمانهاي مربوطه
    كاربريهاي فضاي سبز، پاركينگ . اداري، ورزشي استعلام از معاونت شهرسازي
    كاربريهاي آموزشي استعلام از آموزش و پرورش
    كاربريهاي بهداشتي، درماني استعلام از دانشگاه علوم پزشكي
    كاربريهاي مسكوني با ارزش تاريخي استعلام از سازمان ميراث فرهنگي
    كاربريهاي خدمات جهانگردي، پذيرايي استعلام از ارشاد اسلامي ، سازمان ايرانگردي
    6-صدور مجوز تهيه نقشه معماري ( توسط واحد تشكيل پرونده )
    7-ارائه نقشه معماري با رعايت ضوابط شهرسازي توسط مالك
    8-بررسي نقشه معماري توسط مسئول شهر سازي و در صورت تائيد صدور دستور محاسبه
    9- محاسبه متراژ زير بنا عوارض زير بنا توسط قسمت محاسبات
    10- صدور فيشهاي عوارض زير بنا ، آتش نشاني ، نامه بيمه
    11- پرداخت فيش هاي مربوطه توسط مالك
    12- صدور معرفي نامه ناظر و محاسب( توسط واحد تشكيل پرونده) پس از دريافت فرم معرفي نامه مالك موظف مي باشد فرم مذكور را نزد مهندس  ناظر و محاسب خود ببرد و ايشان بايد فرم مذكور را مهر و امضاءنمايند و سپس به قسمت امور مهندسين ناظر واقع در معاونت شهر سازي برود و برگ تعهد نظارت و برگ تعهد محاسب را دريافت و به منطقه ( شهرداري ) ارائه نمايد.
    13 -تهيه و ارائه مدارك مورد نياز توسط مالك از قبيل:
    1- برگ تعهد نظارت
    2- برگ تعهد محاسب +نقشه هاي سازه( اجرايي)
    3-فرم تعهد كارفرما ( مالك) در صورتي كه مالك تغيير كرده باشد و همان شخص نباشد ارائه اين فرم ضروري است تكميل و گواهي امضاء شده در يكي از دفاتر اسناد رسمي
    4- فيش هاي عوارض زير بنا( توسط محاسب) ، نوسازي سال جاري ( توسط واحد نوسازي)
    5-جواب نامه از اداره بيمه
    6- اصل و كپي سند مالكيت به نام مالك فعلي
    7- مجوز تهيه نقشه با مهر و امضاي طراح و تائيد واحد امور مهندسين ناظر معاونت شهرسازي
    8-تائيد نقشه هاي سازه توسط واحد ايستايي معاونت شهرسازي در صورتي كه 4 سقف و يا بيشتر باشد.( نقشه هاي سازه توسط مسئول  شهرسازي منطقه به مهر مطابقت ممهور و سپس توسط واحد ايستايي معاونت شهرسازي تائيد مي گردد)
    9-نامه از  واحد آتش نشاني معاونت شهر سازي در صورتي كه 4 سقف و يا بيشتر باشد( استعلام مربوط توسط قسمت پيش نويس پروانه واحد شهرسازي انجام مي گيرد و جواب توسط مالك بايد ارائه گردد.)
    10-ارائه فرم تعهد معماري
    11-ارائه فرم تعهد نظارت معماري در صورتي كه 5 سقف يا بيشتر باشد
    12-ارائه نقشه هاي تاسيسات مكانيكي و برق در صورتيكه 6 سقف يا بيشتر باشد
    13-ارائه فرم تعهد نظارت تاسيسات برق
    14-ارائه فرم تعهد نظارت تاسيسات مكانيكي
    15- تهيه پيش نويس پروانه توسط شهرداري
    16-تكميل شناسنامه ساختمان توسط شهرداري
    17-اخذ امضاء پروانه ( پيش نويس گيرنده ، محاسب، مسئول( معاون) شهرسازي ، شهرداري منطقه( معاون مالي-اداراي))
    18- صدور پروانه ساختمان
    19- ممهور شدن پروانه توسط واحد دبيرخانه
    20-تهيه كپي از سه صفحه اول پروانه و ممهور شدن به امضاء و مهر مهندس ناظر ( توسط مالك) و ارائه به واحد صدور پروانه
    21- تحويل پروانه ساختمان به مالك + يكسري نقشه هاي تائيد شده معماري و سازه

    گزارش تصویری خبر ها